Kontratazio Publikoak eragin handia du gure ekonomian. Brasilgo Barne Produktu Gordinaren (BPG) % 12 inguru ordezkatzen zuten mende honetako lehen bi hamarkadetan.
Imajinatu gerta daitezkeen aldaketak eszenatoki hau nazioartean zabalduz gero: hornitzaileen dibertsifikazioa, kalitatearen hobekuntza, kostuen murrizketa, merkatu berrietara sarbidea eta askoz gehiago!
Tira, hori jada posible da eta baita landu ere. Nazioarteko lizitazioez ari gara. Brasilgo lizitazioetan atzerriko enpresen parte hartzea ahalbidetzen dute. Lizitazio eta Kontratuen Lege Berriaren (NLLC) 6.
artikuluak , XXXV. paragrafoak, honako hauek zehazten ditu: “Nazioarteko lizitazioa: atzerriko lizitatzaileen partaidetza onartzen den lurralde nazionalean izapidetzen den lizitazioa, prezioak atzerriko monetan adierazteko aukerarekin, edo kontratu-objektua atzerriko lurraldean osorik edo zati batean gauzatu daitekeen edo egin behar den lizitazioa; Artikulu honetan, nazioarteko lizitazioaren kontzeptua eta nola funtzionatzen duten aztertuko dugu. Kudeatzaile publikoa bazara eta merkatu globalaren abantailak nola aprobetxatu ezagutu nahi baduzu, jarraitu irakurtzen amaiera arte! Zure nazioarteko eskaintza non jarri bilatzen ari zara? Kontratazio Publikoko Atarian modu erraz eta intuitibo batean egin dezakezu.
Zer berri ekarri dio 14.133/21 Legeak nazioarteko lizitazioari?
Aurreko legeditik (8.666/93 Legea) jadanik atzerriko partaidetzarekin egiten ziren eskaintzak, baina ez ziren espresuki gaur egun dauden bezala zehaztu 14.133/21 Legean.
Lizitazio eta Kontratuen Lege Berriak beste aldaketa batzuk ere ekarri zituen. Aurreko eta egungo legediaren taula konparatibo bati begiratuko diogu? Horrela argi geratuko da zer aldatu den eta zer jarraitzen duen berdin.
8.666/93 Legea
14.133/21 Legea
Aldatua
Nazioarteko eskaintza aipatzen du, baina ez du definitzen.
Nazioarteko eskaintza espresuki definitzen du 6. artikuluaren XXXV.
Brasilen atzerritarren legezko ordezkari bat behar da, egoiliarra izan eta lurralde nazionalean bizi behar duena.
Ez da Brasilen atzerritarren legezko ordezkaritzaren beharraz hitz egiten.
Atzerriko dokumentuen legeztatzeari dagokionez, kontsularizazio eta zinpeko itzulpen arauak jarraitzen dira.
8.666/2016 Dekretuarekin, apostilaren bidea ireki zen kide diren herrialdeetako tokiko notarioen aurrean, kontsularizazioaren ordez.
10.024/2019 Dekretuak hasiera batean doako itzulpena ahalbidetzen du baina, zure garaipenaren ondoren, zinpeko itzulpena aurkeztu beharko duzu.
Ez du aipatzen dokumentuen jatorriaren legeztatzea edo zinpeko itzulpena.
Bere 6. artikuluaren IV. idatz-zatian, kualifikazio tekniko-profesional eta operatiboko teknikari buruz aritzen da, atzerriko agintariek emandako egiaztagiriak edo bestelako dokumentu kualifikatuak onartzen direla adieraziz, portugesera itzultzen denean. Erakunde jaulkitzailea egokia dela frogatu behar da.
Aurkeztutako agiriak iragarkian eskatutakoen nazioarteko baliokideak izan daitezke, ahal den neurrian.
Aurkeztutako agiriak iragarkian eskatutakoen nazioarteko baliokideak izan daitezke, ahal den neurrian. Hala ere, Botere Exekutibo Federalak emandako arauen araberakoa izan behar da.
Araudi hau oraindik ez da argitaratu.
Brasilgo eta atzerriko enpresen arteko partzuergoaren lidergoa nahitaez brasildarra izan behar da.
Atzerriko enpresa partzuergoaren lider izan daiteke.
Kualifikazio ekonomiko-finantzarioen balioak gehitzean, partzuergoko Enpresa eta Kontsumitzaileen Posta Elektronikoa Zerrenda enpresa bakoitzak bere partaidetza errespetatu beharko du ordezkatzen duen proportzioaren arabera.
Proportzioak irregularrak izan daitezke.
Partzuergo baterako baimena izatea beharrezkoa zen.
Lehenespenez, partzuergoa onartzen da.
Ez du aurreikusten partzuergoko kide bat ordezkatzea.
Partzuergoko kideen ordezkapenaren aurreikuspena.
Ez zen hitz egin gaitasun teknikoaren ziurtagiria beste dokumentu batzuekin ordezkatzeaz.
Egiaztagiriak atzerriko entitateek emandako beste dokumentu egoki batzuekin ordezkatu ahal izango dira, egokitasuna egiaztatuta, portugesera itzulita.
Atzerriko lizitatzaileen proposamenei kargak gehitzen zaizkie eskaintza epaitzeko.
Prezioen gaineko bermeak oharrean sartu behar dira, eta zergen estimazio edo batez bestekoen arabera definitzen dira.
Ez da aldatu
Ez ditu nazioarteko oharren berezitasunak jorratzen, eta beharrezkoa da arauen interpretazio sistemikoa egitea eta pertsonalizatzea.
Baliabideak arau desberdinak ditu atzerrian. Zenbait kasutan, Kongresu Nazionalaren onarpena, Errepublikako presidenteak berrestea eta Senatu Federalak kanpoko mailegu baten onespena du.
Oro har, ez du baimenik behar atzerriko konpainiak Brasilen jarduteko.
Nazioarteko lizitazioaren ezaugarriak
Nazioarteko lizitazioak baditu gure arreta pixka bat gehiago eskatzen duten ezaugarri zehatz batzuk. Egiaztatu al dugu?
Diru-politika
Ekitaldiarekin zerikusia duten organo eskudunen betekizun guztiak betetzeko, jakinarazpenak diru-politikarekin bat etorri behar du. Hala xedatzen du NLLCren 52. artikuluan :
«Art. 52. Nazioarteko lizitazioetan, iragarkiak diru-politikaren eta kanpo-merkataritzaren jarraibideetara egokitu eta organo eskudunen eskakizunak bete beharko ditu”.
Berdintasun-printzipioa
Beharrezkoa da alderdien arteko berdintasun-printzipioa
bermatzea . Horretarako, hornitzaile guztiek (brasildarrak eta atzerrikoak) prezioak atzerriko monetan eman ditzakete. Horixe xedatzen da goian aipatutako artikulu bereko lehen paragrafoan: «§ 1. Atzerriko lizitatzaileak prezio bat atzerriko monetan kotizatzeko baimena ematen duenean, Brasilgo lizitatzaileak ere hala egin dezake». Baina zer gertatzen da lizitazio brasildarrak irabaziko balu? Ordainketa atzerriko monetan jasotzen al du? Ez, ordainketa errealetan jasoko du. Beste era batera esanda, aurrekontua Brasilgo hornitzaileak atzerriko monetan egin dezakeen arren, zure ordainketa errealetan izango da. Atzerriko lizitatzaileak irabazten badu, ordainketa atzerriko monetan egingo da. Brasilgo eta atzerriko hornitzaileei ezarritako bermeek ere berdinak izan behar dute. Horren legezko oinarria NLLCren 52. artikulu bereko bigarren eta hirugarren paragrafoetan dago. Gainera, ez dira baldintzarik sortu behar atzerriko lizitatzaileen parte hartzeko, parte hartzea eragozten dutenek. Kontuan izan aurretik aipatutako artikuluaren 6. paragrafoan: “§ 6. Lege honetan ezarritakoaren arabera, iragarkiak ezin izango ditu atzerriko lizitatzaileentzako sarbiderako oztopoak diren kualifikazio-, sailkapen- eta epaiketa-baldintzak ezarri, lehentasun-marjina emanez gero. Brasilgo estandar teknikoak betetzen dituzten herrialdean ekoiztutako ondasunetarako eta zerbitzu nazionaletarako, art. Lege honen 26. Lehentasun-marjina Dagoeneko badakigu Legeak parte-hartzaileen arteko berdintasun printzipioa bermatzen duela eta atzerriko hornitzaileak Brasilgo hornitzailearekin berdintasunean parte hartuko duela bermatzen duela. Hala ere, lehentasun-marjina kontzeptuak onura batzuk eman diezazkioke alderdietako bati. Hau atsegin? Zein marjina da hau? Sinplea da! Erosketa-balioaren % 10erainoko lehentasuna ematen zaio: - Brasilgo manufakturak eta zerbitzuak (estandar tekniko nazionalak bete behar dituzte); - ondasun birziklatu, birziklagarriak edo biodegradagarriak (araudiaren arabera);
- Mercosur Hegoaldeko Merkatu Komuneko Estatu Alderdietatik datozen ondasunak edo zerbitzuak, betiere herrialdearekin elkarrekikotasuna baldin badago, Kongresu Nazionalak onartutako eta Errepublikako Lehendakariak berretsitako nazioarteko hitzarmen batean aurreikusita (ez derrigorrezkoa, luzapena).
Publizitate-printzipioa
Publizitate-printzipioa ere errespetatzea beharrezkoa da, lehiakideen artean berdintasuna egon dadin. Horretarako, nazioarteko lizitazio-iragarkia argitaratu behar da Brasilen zein atzerrian.
Gainera, kasu horietan jakinaraztea aldez aurretik egin beharko da (lehiaketa ireki baino hilabete bat lehenago). Horrela, atzerriko enpresek nahikoa denbora izango dute parte hartzeko beharrezko dokumentuak eskuratzeko.
Atzerrian dibulgazio hori egiteko leku garrantzitsuak hauek dira:
- Brasilek kanpo merkataritzan duen presentzia puntuen zerrenda, Atzerri Arazoetarako Ministerioarena (MRE);
- Buletinak, hala nola DG Marketing-arena.
Eta albiste ona da publizitate gune hauek doan iragartzen dutela.
Garantzak Lizitazio eta Kontratuen Lege Berriko 52.
artikuluak nazioarteko lizitazioetarako kargak lantzen ditu: «§ 4. § 4. Prezioen gaineko kargak iragarkian agertuko dira eta zergen estimazio edo batez bestekoen arabera zehaztuko dira». Beraz, zorrak batez besteko edo zenbatetsitako zergen bidez definitu behar dira. Nazioarteko lizitazioaren erronkak Urtebete baino gehiago igaro da 14.133/21 Legea indarrean jarri zenetik. Hala ere, nazioarteko lizitaziorako beharrezkoak diren arau asko ez dira oraindik argitaratu. Hori da nazioarteko dokumentu baliokideak jorratuko dituen araudiaren kasua, adibidez. Hori dela eta, beharrezkoa da horiek editatzea, gobernuak prozesu mota honek Administrazio Publikoari ematen dizkion aukerak aprobetxa ditzan. Horrekin batera, lizitazio mota honek oraindik ere erronka batzuk ditu, Brasil osoan adituak eztabaidatzen ari diren eta, beraz, arreta eskatzen dutenak. Beraz, egon adi! Nazioarteko enpresei parte hartzeko aukera ematen dieten hiru neurri garrantzitsu nabarmenduko ditugu: gardentasuna, kudeaketa ona eta kontratuen gainbegiratzea. Gardentasuna Gardentasuna, nazioarteko testuinguruan, bermatzeko konplexuagoa izan daiteke. Brasilgo legediaren ezagutza ezak, kultur aniztasunak eta hizkuntzaren zailtasunak informaziorako sarbidea eta prozesuak ulertzea oztopatu dezake. Horregatik, garrantzitsua da hautaketa faseak eta irizpideak argi izatea parte-hartzaile guztientzat eta gizarte zibilarentzat. Hori lortzeko, ezinbestekoa da datu eta ekintzak denbora errealean argitaratzea sustatzen duten plataforma digitalak erabiltzea.
Gainera, derrigorrezkoa da prozesu eta erabaki guztiak Kontratazio Publikoko Atari Nazionalean (PNCP) ere argitaratzea. Hemen Portalean, adibidez, integrazio hori automatikoki egiten da, eta horren inguruan Administrazio Publikoa arduratu gabe geratzen da.
Kudeaketa ona
Kudeaketa ona edozein lizitaziotan erronka bat da. Nazioarteko mailan, ez litzateke ezberdina izango. Inplikatutako eragileen aniztasunak helburuen eta erantzukizunen lerrokatze argia eskatzen du.
Horregatik, ezinbestekoa da taldeen prestakuntzan inbertitzea eta komunikazioa eta proiektuen kudeaketa errazten duten tresna teknologikoak hartzeko. Horrela, parte hartzen duten guztiak orrialde berean egongo dira.
Kontratuaren ikuskapena
Kontratatutako objektua hitzartutakoaren barruan entregatzen dela ziurtatzeko, ezinbestekoa da kontratua ikuskatzea.
Dena den, gainbegiratze hori kontratuen betearazpenaren jarraipena egiteko giza baliabide kualifikatuak mobilizatzeko zailtasunak bezalako gaiek oztopatu dezakete.
Oztopo hori gainditzeko, beharrezkoa izan daiteke laguntza eta etengabeko jarraipena eman dezaketen erakundeekin lankidetzak ezartzea, kontratua betetzean betetzea eta eraginkortasuna bermatuz.
14.133/21 Legean nazioarteko eskaintzak eguneratuta egotea Nazioarteko eskaintza lurralde nazionalean izapidetzen dena da, baina atzerriko lizitatzaileen parte hartzea ahalbidetzen duena, edo kontratatutako objektua (guztiz edo partzialki) gauzatu daitekeen edo gauzatu behar dena. atzerriko lurraldea. Edozein lizitaziotan bezala, gardentasuna, kudeaketa ona eta kontratuaren gainbegiratzea ezinbestekoak dira prozesuaren osotasuna eta eraginkortasuna bermatzeko. Hori lortzeko, plataforma digitalekin integratzea eta taldeen prestakuntza beharrezkoak dira. Kontratazio Publikoaren Atarian , nazioarteko lizitazioak egiteko aukera dago, PNCPrekin automatikoki integratuta, prozesuaren gardentasuna bermatuz. Horrez gain, Atariak kontratuak kudeatzeko eta ikuskatzeko modulu bat ere badu. Zure taldea entrenatzeko, hemen ere aurkituko dituzu bizitzak, podcastak eta entrenamenduak. Zatoz Atariarekin ikastera ! Zerbait sinplea egiteak eraldatzen du! Elkarrekin joango al gara? Egon zaitez gure sare sozialen bitartez Portaleko berri guztien berri . Hurrengora arte!
Nazioarteko lizitazioak: kudeatzaile publikoaren gida
-
- Posts: 10
- Joined: Wed Dec 18, 2024 6:30 am