Page 1 of 1

Парадак далучэння да пратакола рэгістрацыі цэн у Законе № 14,133/21

Posted: Wed Dec 18, 2024 10:22 am
by mostakimvip04
Пра парадак прытрымлівання рэгістрацыйных пратаколаў коштаў гаворыцца шмат, але што гэта значыць насамрэч? Што прадугледжвае на гэтую тэму новы закон аб таргах? Пра якія дактрынальныя дыскусіі ідзе гаворка? Менавіта з гэтага пункту гледжання гэты кароткі артыкул накіраваны на разважанне.
Адгезія, шырока вядомая як "бясплатная язда", адбываецца, калі арганізацыя, якая не ўдзельнічае, таксама званая "органам, які падтрымліваецца", (гэтая арганізацыя, якая не ўдзельнічала ў першапачатковых працэдурах працэсу таргоў, не ўключана ў пратакол рэгістрацыі цаны - арт. 6, пункт XLIX Закона № 14,133/21), прымае рашэнне аб заключэнні дагавора аб'екта, які прапануе кіруючы орган. Роні Чарльз Лопес дэ Торэс у сваёй кнізе Leis de Licitações Públicas Commentadas падкрэслівае, што членства мае юрыдычную прыроду прамога кантракту, як анамальную гіпотэзу звальнення.

У адрозненне ад адмененага Закона № 8666/93, працэдура далучэння была прама прадугледжана ў Законе № 14133/21, які рэгулюецца на федэральным узроўні Указам № 11462/23 з усталяваннем некаторых абмежаванняў.

У адпаведнасці з п. 2 арт. 86 новага закона аб таргах, членства можа адбывацца пры выкананні пэўных патрабаванняў: а) прадстаўленне абгрунтавання перавагі членства, у тым ліку ў сітуацыях верагоднага недахопу або перапынення дзяржаўнай службы; b) дэманстрацыя таго, што запісаныя значэнні сумяшчальныя з рынкавымі; і c) папярэднія кансультацыі і прыняцце кіруючага органа або арганізацыі і пастаўшчыка.

Цікава адзначыць, што трэба ўлічваць не толькі пытанне рынкавай цаны і перавагі членства, але таксама неабходнасць кансультацый і прыняцця з боку кіруючага органа і пастаўшчыка, даючы зразумець, што Спіс адрасоў электроннай пошты для бізнесу і спажыўцоў кіруючы орган мае функцыю кантролю за членствам, улічваючы колькасныя абмежаванні, і неабходна пракансультавацца з кампаніяй адносна прыняцця членства.

Image

Акрамя таго, павінен быць выказаны дазвол як ад органа, які праводзіў таргі – кіруючага органа, так і ад пастаўшчыка, які падпісаў пратакол рэгістрацыі цэны. Акрамя таго, працэдура далучэння павінна быць прааналізавана юрысконсультам у адпаведнасці з арт. 53, § 4 Закона № 14,133/21. Гэта дэталь, якая можа застацца незаўважанай і заслугоўвае таго, каб яе падкрэслілі.

Варта адзначыць, што Закон № 14 770 ад 22 снежня 2023 г. (вынік PL № 3954/2023) унёс змены ў Закон № 14 133/21, у тым ліку, у прыватнасці, адносна працэдуры далучэння, прадугледжанай § 3. мастацтва. 86.

Перад змяненнем, унесеным Законам № 14,770/2023, існавалі вялікія спрэчкі адносна палажэнняў § 3 арт. 86, які ўстанаўлівае, што членства абмяжоўваецца федэральнымі, штатнымі, акруговымі і муніцыпальнымі органамі і арганізацыямі дзяржаўнага кіравання, якія, як неўдзельнікі, жадаюць прытрымлівацца пратаколаў рэгістрацыі цэн федэральнага, дзяржаўнага або раённага кіруючага органа або арганізацыі.

З-за літаральнага характару палажэння не было магчымасці прытрымлівацца пратаколаў муніцыпальных органаў. Чытаючы ўстаноўленае правіла, можна было зразумець, што муніцыпалітэты не маглі прытрымлівацца пратаколаў муніцыпальных органаў або арганізацый. Дактрына сведчыць аб важнасці інтэрпрэтацыі ў адпаведнасці з Федэральнай канстытуцыяй, паколькі было б немагчыма абмежаваць захаванне муніцыпальных пратаколаў.

Такім чынам, карэкціруючы гэтае палажэнне, Закон № 14 770/23 змяніў рэдакцыю Закона № 14 133/21, усталяваўшы, што права ўдзельнічаць у пратаколе рэгістрацыі цэн у якасці неўдзельніка можа рэалізавацца: а) органамі і арганізацыямі. Федэральнай, дзяржаўнай, раённай і муніцыпальнай дзяржаўнай адміністрацыі ў дачыненні да пратаколаў рэгістрацыі цэн федэральнага, дзяржаўнага або раённага кіруючага органа або арганізацыі; або b) органамі і ўстановамі муніцыпальнай дзяржаўнай адміністрацыі ў дачыненні да пратаколаў рэгістрацыі цэн муніцыпальнага кіруючага органа або арганізацыі, пры ўмове, што сістэма рэгістрацыі цэн была аформлена праз таргі.

Важна падкрэсліць, у дадатак да выпраўлення гэтай прылады, што магчымасць далучэння муніцыпалітэтамі да пратаколаў, якія кіруюцца муніцыпалітэтамі, мае абмежаванне - ён павінен паходзіць з працэсу таргоў, таму не падыходзіць для далучэння ў выпадку сістэма рэгістрацыі цэн праз прамую дамову – прадугледжана § 6 арт. 82 Закона № 14,133/21.

§§ 4 і 5 уводзяць індывідуальныя і глабальныя абмежаванні для членства, аналагічныя абмежаванням, уведзеным адмененым Федэральным дэкрэтам № 7,892/2013 (змены, унесеныя Дэкрэтам № 9,488/2018), адпаведна: a) не можа перавышаць, для кожнага органа або суб'ектам гаспадарання, 50% (пяцьдзесят працэнтаў) колькасцяў тавараў у акце выкліку, зафіксаваных у пратаколе рэгістрацыі цэн для кіруючага органа і для органаў-удзельнікаў і b) сума, атрыманая ў выніку прытрымлівання пратаколам рэгістрацыі цэн, не можа перавышаць у агульнай складанасці двайны памер кожнай пазіцыі, зафіксаванай у пратаколах рэгістрацыі цэн для кіруючага органа і органаў-удзельнікаў, незалежна ад колькасці не- органы-ўдзельнікі, якія далучаюцца.

Пунктам 7 артыкула 86 прадугледжана, што пры аварыйным набыцці органамі і суб'ектамі федэральнага, зямельнага, раённага і муніцыпальнага дзяржаўнага кіравання лекавых сродкаў і медыка-бальнічных расходных матэрыялаў захаванне рэгістрацыйных пратаколаў коштаў, якія вядзе Міністэрства аховы здароўя, не падлягае спагнанню. агульная мяжа, прадугледжаная § 5.

І, нарэшце, § 8 вышэйзгаданага артыкула змяшчае забарону ў тым сэнсе, што органы і арганізацыі федэральнай дзяржаўнай адміністрацыі не могуць прытрымлівацца пратаколаў рэгістрацыі цэн, якімі кіруюць дзяржаўныя, раённыя або муніцыпальныя органы або арганізацыі - што ў дактрыне звычайна называецца суб'ектыўным абмежаваннем .

Такім чынам, ясна, што працэдура адгезіі, хоць і дазволена заканадаўствам, мае некаторыя абмежаванні для яе правядзення і павінна адпавядаць некаторым загадзя ўсталяваным патрабаванням. Такім чынам, як Адміністрацыя, так і пастаўшчыкі павінны ведаць гэтыя палажэнні.

У гэтай кароткай артыкуле былі выкладзены асноўныя нюансы працэдуры прытрымлівання пратаколу рэгістрацыі цэн, аднак без намеру вычарпаць увесь змест па гэтай тэме. Неабходна будзе сачыць за разуменнем кантрольных органаў па тэме, якая ў цяперашні час выклікае спрэчкі і адпаведныя дыскусіі ў галіне тэндэраў і кантрактаў, у прыватнасці, у дачыненні да дапаможнай працэдуры сістэмы рэгістрацыі цэн.