Låt användarna betygsätta ditt innehåll

Telegram data gives you good opportunity to promote you business with tg users. Latest marketing technique to telegram marketing.
Post Reply
sohanuzzaman49

Låt användarna betygsätta ditt innehåll

Post by sohanuzzaman49 »

Säg att du håller ett livetal —- hur vet du om folk gillade din presentation ? Om de reser sig och klappar vet du att de gillade det. Om de snarkar bort har du en bra indikation på att de inte älskade innehållet. (Eller så var de bara ute sent kvällen inn

Men poängen är att människor har möjlighet att engagera sig i ditt innehåll i ett liveformat, och det är vanligtvis ganska tydligt hur de kände om det.

På din sida är det dock lite tuffare.

Men du kan få den feedbacken genom att be om den.

Du kan till exempel fråga en användare: "Hur användbart Köp telefonnummerlista var det här innehållet?" eller "Hittade du det du letade efter?"

Det är väldigt naturligt för oss att reagera på saker eller lämna betyg.

De flesta av oss kan inte ens komma ihåg hur många saker vi har gillat eller reagerat på på Facebook, Amazon eller till och med slumpmässiga webbplatser.

Eller så kan du bara be användarna att betygsätta innehållet med en stjärna eller tummen upp eller tummen ner.

frågeformulär för b2b-innehållsengagemang
När användare går till en webbsida med två eller tre betyg och båda säger fem stjärnor, tänker de: "Okej, jag är inte den första personen här. Jag kanske ger mitt betyg. Jag gillar det också."

Image

Du ser att andra har gett sin åsikt, och du är mer villig att lämna din och stanna kvar för att läsa innehållet.

Dela-knappar
När det finns mycket engagemang kring innehåll har du en ganska bra uppfattning om att innehållet landar bra hos dina användare. Engagemang på låg nivå som likes och kommentarer indikerar vanligtvis att försäljningen kommer att gå bra.

Men om du verkligen vill maximera engagemanget för innehåll, gör det superenkelt att dela det på sociala medier, e-post eller till och med på chattappar genom att lägga till en "Dela"-knapp.

Du kan till och med kombinera delningsknappar med betygsfunktionen som vi täckte ovan för att verkligen få en bra känsla för hur väl innehållet tjänade sitt syfte.

Formatet du använder beror på webbplatsen, men här är ett exempel.

Betyget kan fråga: "Vad tyckte du?" med svaren "Jag skulle vilja ha mer sådant här innehåll, det här var inte användbart och jag förstår inte."

Om de säger att det är användbart eller övertygande kan du ge dem möjlighet att dela på sociala medier.

frågeformulär för b2b-innehållsengagemang2
Om de inte förstår kan du koppla dem till en livechattrepresentant eller få en säljare att kontakta. Kanske vill de ha det du erbjuder men har svårt att hitta den information de behöver för att fatta ett beslut.

Eller så är de kanske inte din idealkund, men hur som helst så vet du att du har gjort allt du kan för att säkerställa att ditt innehåll är användbart.

Inkludera kommentarer
Fler och fler framstående sajter har stängt av kommentarer , vilket kan få dig att undra om du ska krångla till dem.

För nyhetssajter och massiva sajter med miljontals sidvisningar är det vettigt att stänga av kommentarer eftersom de får massor av troll och kommentarer som är helt orelaterade till innehållet.

Men för mindre webbplatser är det ett enkelt, enkelt och snabbt sätt att få feedback om ditt innehåll att ha något slags kommentarsverktyg på din sida.

Även om du har en mindre mängd trafik kan du få hundratals feedback om innehållet. Den feedbacken är praktisk och lätt att förstå för de personer som skapar innehåll.

Och, som vi nämnde tidigare, är det utmärkt att se feedback för att bygga upp kundernas förtroende. Om du har problem med att hantera kommentarer, överväg att använda ett verktyg för innehållsmoderering för att blockera skräppost.

Slutliga tankar
Att mäta trafik och andra populära nyckeltal ger dig inte den typ av djupgående information du behöver veta om innehållet du skapar är bra.

Mät alla delar av innehållet, inte bara hur många personer du nådde och var de kom ifrån, utan även informationen och syftet. Fick folk det de behövde? Var informationen användbar? Detta hjälper dig att skapa innehåll med bättre prestanda.

Vill du lära dig mer om hur du mäter innehållets effektivitet? Se hela webbinariet här.

Obs! Se till att du riktar dig till rätt målgrupp. Prova Leadfeeder gratis i 14 dagar för att se vilka företag som
Post Reply